اکسایش الکلها به ترکیبات کربونیل مربوط با استفاده از آلومینیوم نیترات 9 آبه تحت شرایط بدون حلال

نویسندگان

  • مریم میرزائیان دانشکده شیمی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
چکیده مقاله:

روشی آسان و ساده برای اکسایش الکلها با استفاده از آلومینیوم نیترات نه آبه (Al(NO3)3.9H2O) به عنوان اکسنده، بدون هیچ گونه ماده کمکی دیگر گزارش شده است. واکنشها در شرایط بدون حلال و در دمای C 80 با بازده خوب و یا عالی انجام می‌پذیرند.

برای دانلود باید عضویت طلایی داشته باشید

برای دانلود متن کامل این مقاله و بیش از 32 میلیون مقاله دیگر ابتدا ثبت نام کنید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

اکسایش الکلها به ترکیبات کربونیل مربوط با استفاده از آلومینیوم نیترات ۹ آبه تحت شرایط بدون حلال

روشی آسان و ساده برای اکسایش الکلها با استفاده از آلومینیوم نیترات نه آبه (al(no3)3.9h2o) به عنوان اکسنده، بدون هیچ گونه ماده کمکی دیگر گزارش شده است. واکنشها در شرایط بدون حلال و در دمای c 80 با بازده خوب و یا عالی انجام می پذیرند.

متن کامل

اکسایش بنزیل الکل به بنزآلدهید تحت شرایط بدون حلال با استفاده از نانوذرات مخلوط روتنیوم-سریم اکسید

در این مطالعه، ترکیب سریم اکسید و مخلوط روتنیوم- سریم اکسید با استفاده از روش رسوب‎گذاری در محیط قلیایی و نانوذرات مخلوط روتنیوم- سریم اکسید با استفاده از روش مایسل معکوس سنتز گردیدند. تمامی نمونه‎ها با استفاده از روش‎های XRD و BET شناسایی گردیدند. اندازه نانوذرات به‌دست آمده با استفاده از تصاویر TEM اندازه‌گیری گردید. در مرحله بعد فعالیت کاتالیزوری نمونه‎های سنتزی در واکنش اکسایش بنزیل الکل در...

متن کامل

مقایسه تأثیر وضعیت طاق باز و دمر بر وضعیت تنفسی نوزادان نارس مبتلا به سندرم دیسترس تنفسی حاد تحت درمان با پروتکل Insure

کچ ی هد پ ی ش مز ی هن ه و فد : ساسا د مردنس رد نامرد ي سفنت سرتس ي ظنت نادازون داح ي سکا لدابت م ي و نژ د ي سکا ي د هدوب نبرک تسا طسوت هک کبس اـه ي ناـمرد ي فلتخم ي هلمجزا لکتورپ INSURE ماجنا م ي دوش ا اذل . ي هعلاطم ن فدهاب اقم ي هس عضو ي ت اه ي ندب ي عضو رب رمد و زاب قاط ي سفنت ت ي هـب لاتـبم سراـن نادازون ردنس د م ي سفنت سرتس ي لکتورپ اب نامرد تحت داح INSURE ماجنا درگ ...

متن کامل

تهیه بدون فسژن کرباماتهای نوع اول و محافظت آمینها از طریق ترشیوبوتوکسی کربونیل دار کردن در مجاورت H2SO4-Silica تحت شرایط بدون حلال

در این مقاله یک روش موثر و کارا برای تهیه کرباماتهای نوع اول از الکلها و فنولها با استفاده از سدیم سیانات و نیز محافظت آمینها بصورت بوتوکسی کربونیل در مجاورت سولفوریک اسید جذب شده روی سیلیکاژل توصیف می شود واکنشها در شرایط بدون حلال انجام شده است. این روشها ساده، موثر و دوستدار محیط زیست بوده و از مزیت بازده خوب تا عالی برخوردار می باشند.

متن کامل

محافظت الکلها-فنولهاوآمینهابه وسیله استیک انیدریدبااستفاده ازsm(no3)3 به عنوان کاتالیزور-تحت شرایط بدون حلال

بطورکلی دراین پایان نامه یک روش جدید-آسان وتمیزازنظرمحیط زیست برای آسیل دارکردن آمینها-الکلهاوفنولهاارایه شده است.تحت شرایط بدون حلال ودرحضورمقداری کاتالیزوراز sm(no3)3 انواع مختلف آمینها-الکلهاوفنولهابه استاتهای مربوطه بابازده بالادرزمان کوتاه تبدیل شده اند.ازبین سوبستراها آمینهافعالیت بیشتری نشان داده اند.

سنتز تک ظرفی مشتقات پلی هیدروکینولین با استفاده از نانو پرویسکایت LaMnO3 به عنوان یک کاتالیزورموثر تحت شرایط بدون حلال

یک روش آسان و موثر برای سنتز تک ظرفی مشتقات پلی هیدروکینولین در حضور نانو ذرات پرویسکایتLaMnO3  به­عنوان کاتالیزور ناهمگن، با فعالیت بالا و قابل بازیافت در شرایط بدون حلال گزارش شده است. از مزایای روش ارائه شده زمان کوتاه واکنش، بازده بالای محصولات، مقدار کم کاتالیست مصرفی، آسانی روش جداسازی و بازیافت آسان کاتالیزور می­باشد.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


عنوان ژورنال

دوره 7  شماره 24

صفحات  43- 51

تاریخ انتشار 2012-09-22

با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023